Translate

dimarts, 31 de maig del 2016

Si no estàs amb mi...

El sectarisme conspiranoic ha creat la perversa
"si no estàs amb mi, estic en contra teva"...


El problema, amic, comença quan derives aquella famosa frase de “amb mi o contra mi” en la perversa versió de “si no estàs amb mi, estic en contra teva”... És una qüestió de matisos, però cada dia veig més actituds basades en aquesta falta de consideració cap a l’altre. Perquè més enllà de l’apel·lació a la meva llibertat està l’obligació de respectar la teva llibertat, també. 

Interpreto que el sectarisme es posa en marxa cada vegada que invoco la necessitat del diàleg i el pacte si he de prendre una decisió incòmoda per als meus interessos però, en canvi, et nego la possibilitat de debatre sobre les meves idees, que són les bones evidentment. El sectarisme va de la mà dels conspiranoics. No hi ha res més convincent que una bona sospita de conspiració per ratificar-nos en les nostres raons. 

M’estàs embolicant, em dius... És cert, i no és culpa meva, eh! És a causa de l’ús pervers que fas de les paraules. Torna a rellegir i veuràs que llibertat, respecte, diàleg, debat i raons són expressions que han de tenir el significat que li atorga la meva veritat, no la teva. Està clar que és una conspiració dels més nous en contra dels que hem entrat a la segona edat i ja hem vist massa veritats. És dimarts, comencem la setmana;)

Article publicat al diari La Mañana el 31 de maig de 2016

2 comentaris: